Recenzje książek
Startup w 7 dni – od mocnego startu do szybkiego sukcesu
Książka „Startup w 7 dni – od mocnego startu do szybkiego sukcesu”, to pozycja obowiązkowa dla każdego, kto zaczyna bądź prowadzi już swój mały biznes. Dan Norris – twórca serwisu wpcurve – platformy wsparcia najpopularniejszego systemu do tworzenia stron internetowych – wordpress – zawarł na niespełna 210 stronach szereg porad, które wprowadzone w życie – ochronią nas przed błędami popełnianymi przez początkujących przedsiębiorców.
W pracy z małym biznesem odnajdujemy szereg złych założeń co do startu firmy. Skupianie się na szczegółach w początkowej fazie naszej działalności, zazwyczaj kończy się brakiem zasobów na realizację swojego pomysłu w praktyce.
Przykłady ?
Nadmierne skupianie się na jakości marketingu firmy w początkowej fazie rozwoju, zabiera nam zasoby na inne ważne kwestie: weryfikację naszych założeń i zaspokajanie potrzeb klientów czyli na SPRZEDAŻ usług/produktów, bez której żywot każdej firmy zakończy się prędzej czy później. Tymczasem niedoświadczony przedsiębiorca będzie całymi dniami analizować kolorystykę swojej firmy, „kreski” w logo firmowym, ułożenie bloków na stronie internetowej, zamiast skupić się na jak najszybszym opracowaniu prototypu i pokazaniu go swojej grupie odbiorców.
Wiem co mówię, bo przez lata wdrażałem serwisy internetowe dla małych firm i w większości przypadków klient zwracał uwagę nie na to co trzeba – w złą stronę kierował swoje zasoby czasowe i energię.
Siłą małych firm jest ich mobilność – szybkość działania i dostosowywania do zmieniającego się rynku. Mały biznes często chce na siłę powielić schemat działania i rozwoju wielkich korporacji, zapominając ile milionów (miliardów) kosztowała ich bieżąca pozycja na rynku.
Dan Norris wprowadzenie firmy na rynek przeprowadza w 7 dni, w ciągu których powinniśmy zakończyć proces wdrażania naszego prototypu. Oczywiście na tygodniu nie kończy się rozwijanie naszej firmy, ale dzięki szybkim działaniom mamy solidne podstawy do dalszej pracy.
Na kolejnych kartach książki autor podaje szereg narzędzi i rozwiązań, które ułatwią życie początkującemu przedsiębiorcy i co najważniejsze nie nadwyrężą naszego budżetu.
Kilka cytatów na koniec, aby jeszcze bardziej zachęcić Was do lektury:
Ludzie nie wiedzą, czego nie chcą, dopóki nie muszą sięgnąć do swojego portfela.
Firmy rzadko znajdują się w zastoju; sytuację, w której biznes się nie rozrasta, ani nie kurczy, uważa się za nietypową.
Wszyscy mogą powtarzać, że Twój pomysł jest świetny. Sprawdź jednak, czy ludzie płacą komuś za rozwiązanie problemu, którym chcesz się zająć.
Większość założeń, które przyjmiesz przed uruchomieniem firmy albo nawet po nim, okaże się błędna.
Wielu właścicieli firm spędza czas, rozwiązując problemy, których nie ma.
Tak więc Startup w 7 dni, powinien mieć podtytuł: „Ratunek dla przedsiębiorcy – jak zacząć by przedwcześnie nie skończyć”.