Recenzje książek
Stworzona do sprzedaży
Zbuduj firmę, która przetrwa bez Ciebie.
Firma albo życie – wybór należy do Ciebie – ostrzeżenie, które przeczytamy na okładce książki, powinno znaleźć się w każdym urzędzie rejestrującym działalność gospodarczą.
Zanim zaczniesz zastanawiać się czy to książka dla Ciebie, wykonaj krótki eksperyment myślowy:
Wyobraź sobie, że zapadasz w śpiączkę na rok czasu. Co stanie się z Twoją firmą ? Pracownikami ? Klientami ? Czy firma przetrwa bez Ciebie ? Czy po przebudzeniu zobaczysz komornika, który zabezpieczył resztę Twoich aktywów, czy firmę, która rozwinęła się bez Twojej obecności ?
Dla wszystkich, którzy po wyjściu z pracy są nadal w niej mentalnie, zawsze muszą trzymać rękę na pulsie i kontrolować swoich pracowników, książka „Stworzona do sprzedaży” może być skutecznym lekarstwem.
John Warrillow na przykładzie właściciela agencji reklamowej udziela 17 rad, dzięki którym uniezależnisz swoją firmę, zbudujesz jej wartość, a w efekcie będziesz mógł ją sprzedać z dużym zyskiem.
Książka napisana jest w formie powieści, więc szybko i przyjemnie się ją czyta, a podane rady można od razu zastosować w praktyce.
Oczywiście nie wszystko jest tak proste jak się wydaje, a realia w Polsce różnią się trochę od tych w USA, pomimo tego uniwersalność przedstawionych porad wyjdzie Twojej firmie na dobre – jeśli tylko będziesz chciał z nich skorzystać.
Na koniec moje 3 ulubione rady, które umieściłem nad biurkiem:
- Nie staraj się być wszechstronny – wyspecjalizuj się. Jeśli skupisz się na tym, by robić dobrze jedną rzecz i zatrudnisz specjalistów w tej dziedzinie, jakość twojej pracy poprawi się, dzięki czemu zdystansujesz konkurencję.
- Zbyt duża zależność od jednego klienta jest ryzykowna. Dopilnuj, by żaden klient nie przynosił Twojej firmie więcej niż 15 procent dochodów.
- Uważaj, by nie topić w firmie gotówki. Z chwilą gdy znormalizujesz swoje usługi, zacznij wystawiać rachunki z góry, zapewniając sobie w ten sposób dodatni cykl konwersji gotówki.
A jakie są wasze ulubione rady 🙂 ?